Politica de retur
Renuntarea la cumparare
REGULAMENT PRIVIND SERVICIUL DE RETUR:
Renuntarea la cumparare ( iesirea din contract ) reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor
ECOSOLPAN S.R.L., societate comerciala cu raspundere limitata, organizata
potrivit legii romane, cu sediul in com Dragodana, sat Picior de Munte, judetul
Dambovita, str. Principala, nr 532 inregistrata la Registrul Comertului cu
nr. J15/102/2015, numar de inregistrare fiscala RO 34101441.
Prin acest serviciu, clientii ECOSOLPAN pot returna
gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele
cumparate din magazinIe noastre si de pe https://scule-si-unelte.ro/ ,
conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.
Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut
de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul
contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la
distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale ECOSOLPAN
SRL..
Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul
unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in
integralitate.
Clientii ECOSOLPAN S.R.L. sunt beneficiarii directi ai
acestui serviciu gratuit (iesirea din contract), care au
achizitionat produse din magazinele ECOSOLPAN S.R.L sau de pe https://scule-si-unelte.ro/ , fiind
titularii facturii sau ai bonului fiscal emise de ECOSOLPAN S.R.L.
Cum puteti returna produsele achizitionate de la
ECOSOLPAN S.R.L.?
Produsele cumparate din magazinele ECOSOLPAN S.R.L. sau
de pe https://scule-si-unelte.ro/
pot fi returnate in termen de 14 zile calendaristice:
1.
prin
completarea Formularului de Retur afisat pe
site-ul https://scule-si-unelte.ro/
, consumatorul va anunta intentia de iesire din contract, sau prin declaratie
neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract,
a carei primire va fi confirmata.
2.
Costul
transportului de retur al produsului va fi suportat de catre consumator.
3.
Returul
se poate face :
4.
a)La
sediul ECOSOLPAN S.R.L., cumparatorul predand personal produsul unui
reprezentant ECOSOLPAN S.R.L,
5.
b)
produsul va fi trimis catre ECOSOLPAN S.R.L prin servicii postale/courier de
catre consumator, pe cheltuiala consumatorului.
·
Nu
ne trimiteți colete de retur „cu plata la livare” – nu primim astfel de colete
Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:
·
de
la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat in
magazin;
·
de
la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de
pe https://scule-si-unelte.ro/ ;
·
in
cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile
calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.
Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul
de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri
de retragere din contract.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din
prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a
bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in
acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.
Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a
valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si
functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata
de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.
Conditiile referitoare la produsul returnat
Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare
in care a fost cumparat sau livrat:
·
Sa
aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si
certificate de garantie;
·
Produsul
trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul
original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau
transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe
ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind
specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a
demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat
de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului
de renuntare la contract.
Începând cu 11.06.2024, politica noastră de retur a
suferit următoarele modificări:
·
Pentru
a asigura o procesare rapidă și eficientă a retururilor, acceptăm returnarea
produselor doar prin intermediul firmelor de curierat care operează pe
teritoriul României. Acestea includ, dar nu se limitează la: Fan Courier,
Cargus, Sameday, TNT, GLS, și altele.
Nu acceptăm returnarea produselor prin Poșta Română.
Pentru a iniția un retur, vă rugăm să urmați pașii de mai
jos:
·
Contactați
serviciul nostru de relații cu clienții la 0372 836 407 sau ecotispanourisolare@gmail.compentru a obține aprobarea
returului și instrucțiuni detaliate.
·
Ambalați
produsul în mod corespunzător pentru a evita deteriorarea în timpul
transportului.
·
Trimiteți
coletul utilizând una dintre firmele de curierat menționate mai sus.
Produse care nu sunt acceptate la retur
·
Produse
care prezinta modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice
sau electrice. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta
modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire
excesiva si/sau interventii neautorizate etc.
·
Produse
aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata
in avans;
·
In
cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face
returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.
·
In
cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna
diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.
.
Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari
urmatorii pasi:
Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele,
accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit
de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de
predare primire.
ECOSOLPAN S.R.L. va face o evaluare a starii produsului,
inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea
produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari
si se va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si
va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale
livrarii daca au fost suportate de cumparator.
Suma aferenta returului, care figureaza in factura
fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de
plata. In cazul in care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma ii
va fi rambursata in numerar, atunci cand returul se face in magazin, in
limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor
fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru
intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in
numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind
operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si
completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind
introducerea sistemelor moderne de plata).
In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card
bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 14 zile
calendaristice de la data la care ECOSOLPAN S.R.L. intra in posesia produsului
returnat.
In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza
pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare,
clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul
noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur
in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in
numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.
ECOSOLPAN. S.R.L. poate refuza colaborarea cu
consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la
cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii
restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.
Pentru o relație corectă între vânzător și cumpărător,
sunt prevăzute câteva situații în care returul nu este posibil, deoarece prima
parte ar avea pierderi pe care nu și le-ar putea recupera. Între aceste
situații se numără următoarele:
Achiziționarea unor produse personalizate după dorința
cumpărătorului, cu specificații diferite față de obiectele de serie obișnuite;
Achiziționarea unor produse sigilate, care prin folosință
nu mai sunt în această stare și nu mai pot fi folosite din nou din motive ce
țin de igienă sau de protecția sănătății;
Produse care după cumpărare au fost amestecate cu alte
elemente și care sunt inseparabile;
Prestările de servicii încheiate în condițiile în care
consumatorul declară anterior că știe că nu are dreptul la retragere;
Achiziționarea unor produse cu preț fluctuant, ce nu
poate fi controlat de vânzător;
Achizițiile făcute în cadrul unei licitații;
Achiziția unor ziare periodice sau reviste;
Înregistrări video sau audio desigilate după livrare;
Programe informatice pe suport fizic, ce nu mai au
sigiliul intact;
Achiziționarea de conținut digital livrat online în
condițiile în care consumatorul a confirmat că renunță de dreptul la retragere;
Produsele care expiră rapid, iar la retur nu ar mai putea
fi revândute altor cumpărători;
Achiziționarea unor servicii de cazare în scop de
agrement atunci când în contract se prevede o anumită perioadă
exactă de executare.
Situații
în care returnarea produselor nu este posibilă
Pentru o relație corectă între vânzător și cumpărător,
sunt prevăzute câteva situații în care returul nu este posibil, deoarece prima
parte ar avea pierderi pe care nu și le-ar putea recupera. Între aceste
situații se numără următoarele:
·
Achiziționarea
unor produse personalizate după dorința cumpărătorului, cu specificații
diferite față de obiectele de serie obișnuite;
·
Achiziționarea
unor produse sigilate, care prin folosință nu mai sunt în această stare și nu
mai pot fi folosite din nou din motive ce țin de igienă sau de protecția
sănătății;
·
Produse
care după cumpărare au fost amestecate cu alte elemente și care sunt
inseparabile;
·
Prestările
de servicii încheiate în condițiile în care consumatorul declară anterior că
știe că nu are dreptul la retragere;
·
Achiziționarea
unor produse cu preț fluctuant, ce nu poate fi controlat de vânzător;
·
Achizițiile
făcute în cadrul unei licitații;
·
Achiziția
unor ziare periodice sau reviste;
·
Înregistrări
video sau audio desigilate după livrare;
·
Programe
informatice pe suport fizic, ce nu mai au sigiliul intact;
·
Achiziționarea
de conținut digital livrat online în condițiile în care consumatorul a
confirmat că renunță de dreptul la retragere;
·
Produsele
care expiră rapid, iar la retur nu ar mai putea fi revândute altor cumpărători;
·
Achiziționarea
unor servicii de cazare în scop de agrement atunci când în contract se prevede
o anumită perioadă exactă de executare.