Politica de retur

Renuntarea la cumparare

REGULAMENT PRIVIND SERVICIUL DE RETUR:

Renuntarea la cumparare ( iesirea din contract ) reprezinta un serviciu gratuit oferit clientilor ECOSOLPAN S.R.L., societate comerciala cu raspundere limitata, organizata potrivit legii romane, cu sediul in com Dragodana, sat Picior de Munte, judetul Dambovita, str. Principala, nr 532 inregistrata la Registrul Comertului cu nr. J15/102/2015, numar de inregistrare fiscala RO 34101441.

Prin acest serviciu, clientii ECOSOLPAN pot returna gratuit in termen de 14 zile calendaristice produsele cumparate din magazinIe noastre si de pe https://scule-si-unelte.ro/  , conform Termenilor si Conditiilor de retur prevazute in prezentul Regulament.

Acest serviciu nu afecteaza dreptul de retragere prevazut de O.U.G. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesionistii, pentru contractele incheiate la distanta sau contractele incheiate in afara spatiilor comerciale ECOSOLPAN SRL..

Clientii care renunta la cumparare, solicitand returul unui produs, se vor supune regulilor prezentului Regulament, acceptandu-l in integralitate.

Clientii ECOSOLPAN S.R.L. sunt beneficiarii directi ai acestui serviciu gratuit (iesirea din contract), care au achizitionat produse din magazinele ECOSOLPAN S.R.L  sau de pe https://scule-si-unelte.ro/ , fiind titularii facturii sau ai bonului fiscal emise de ECOSOLPAN S.R.L.

Cum puteti returna produsele achizitionate de la ECOSOLPAN S.R.L.?

Produsele cumparate din magazinele ECOSOLPAN S.R.L. sau de pe https://scule-si-unelte.ro/  pot fi returnate  in termen de 14 zile calendaristice:

1.    prin completarea Formularului de Retur  afisat pe site-ul https://scule-si-unelte.ro/ , consumatorul va anunta intentia de iesire din contract, sau prin declaratie neechivoca in care cumparatorul isi exprima decizia de retragere din contract, a carei primire va fi confirmata.

2.    Costul transportului de retur al produsului va fi suportat de catre consumator.

3.    Returul se poate face :

4.    a)La sediul ECOSOLPAN S.R.L., cumparatorul predand personal produsul unui reprezentant ECOSOLPAN S.R.L,

5.    b) produsul va fi trimis catre ECOSOLPAN S.R.L prin servicii postale/courier de catre consumator, pe cheltuiala consumatorului.

·         Nu ne trimiteți colete de retur „cu plata la livare” – nu primim astfel de colete

                  Termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza:

·         de la data cumpararii produsului in cazul in care acesta a fost achizitionat in magazin;

·         de la data livrarii produsului in cazul in care produsul a fost achizitionat de pe https://scule-si-unelte.ro/ ;

·         in cazul unei comenzi care contine mai multe produse, termenul de 14 zile calendaristice se calculeaza de la data livrarii ultimului produs din comanda.

Cumparatorul are dreptul de a se retrage din contractul de vanzare fara a fi nevoit sa justifice decizia si fara a suporta alte costuri de retragere din contract.

In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

Purtati raspunderea pentru orice eventuala diminuare a valorii produselor, daca in urma verificarii conformitatii, proprietatilor si functionalitatii produselor se dovedeste ca aceasta devalorizare a fost cauzata de manipularea necorespunzatoare de catre dvs.

Conditiile referitoare la produsul returnat

Se recomanda ca produsul returnat sa fie in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat:

·         Sa aiba toate componentele, accesoriile, inclusiv manual de utilizare si certificate de garantie;

·         Produsul trebuie sa fie returnat in conditii de siguranta, pe cat posibil in ambalajul original pentru a se evita deteriorarea acestuia la manipulare si/sau transport. Unele produse sunt marcate cu un sigiliu aplicat de producator pe ambalaj. Acest sigiliu nu este prezent in mod obligatoriu, prezenta lui fiind specifica producatorului. Prezenta sigiliului nu este obligatorie pentru a demonstra ca produsul este exact in forma si conditiile in care a fost eliberat de catre producator. Deteriorarea sigiliului nu aduce nici o limitare dreptului de renuntare la contract.

 

Începând cu 11.06.2024, politica noastră de retur a suferit următoarele modificări:

·         Pentru a asigura o procesare rapidă și eficientă a retururilor, acceptăm returnarea produselor doar prin intermediul firmelor de curierat care operează pe teritoriul României. Acestea includ, dar nu se limitează la: Fan Courier, Cargus, Sameday, TNT, GLS, și altele.

Nu acceptăm returnarea produselor prin Poșta Română.

Pentru a iniția un retur, vă rugăm să urmați pașii de mai jos:

·         Contactați serviciul nostru de relații cu clienții la 0372 836 407 sau ecotispanourisolare@gmail.compentru a obține aprobarea returului și instrucțiuni detaliate.

·         Ambalați produsul în mod corespunzător pentru a evita deteriorarea în timpul transportului.

·         Trimiteți coletul utilizând una dintre firmele de curierat menționate mai sus.

 

 

Produse care nu sunt acceptate la retur

·         Produse care prezinta modificări fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri mecanice sau electrice. Nu se accepta pentru returnare produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgârieturi, șocuri, urme de folosire excesiva si/sau interventii neautorizate etc.

·         Produse aduse pe comenzi speciale ferme pentru a carei furnizare a fost nevoie de plata in avans;

·         In cazul mai multor produse achizitionate printr-un credit, nu se va putea face returul unui singur produs, ci doar un retur integral, al tuturor produselor.

·         In cazul in care se returneaza un produs dintr-un pachet promotional se va returna diferenta dintre pretul de baza si cel promotional al produsului returnat.

.

Pentru produsele returnate in magazin sunt necesari urmatorii pasi:

Clientul preda produsul in magazin cu toate componentele, accesoriile, inclusiv manuale si certificate de garantie, obligatoriu insotit de factura/ bon fiscal si de dovada platii, in baza unui proces verbal de predare primire.

ECOSOLPAN S.R.L. va face o evaluare a starii produsului, inclusiv in ceea ce priveste componentele si accesoriile acestuia. Evaluarea produsului predat in magazin se va face pe loc de catre asistentul de vanzari si se va emite o factura de stornare cu valoarea rezultata in urma evaluarii si va rambursa clientului suma respectiva de bani, inclusiv costurile initiale ale livrarii daca au fost suportate de cumparator.

Suma aferenta returului, care figureaza in factura fiscala de stornare, ii va fi rambursata clientului prin aceeasi metoda de plata. In cazul in care clientul a achitat numerar sau cu bonuri cadou, suma ii va fi rambursata in numerar,  atunci cand returul se face in magazin, in limita plafonului maximal stabilit prin lege, 10.000 lei in cazul persoanelor fizice, respectiv 5.000 lei in cazul persoanelor juridice (masuri pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar” din Legea nr.70/2015 pentru intarirea disciplinei financiare privind operatiunile de incasari si plati in numerar si pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 193/2002 privind introducerea sistemelor moderne de plata).

In cazul in care plata comenzii s-a facut cu un card bancar, rambursarea se va face prin aceeasi metoda de plata in cel mult 14 zile calendaristice de la data la care ECOSOLPAN S.R.L. intra in posesia produsului returnat.

In situatia returului in magazin, daca clientului opteaza pentru inlocuirea produsului returnat cu un alt produs disponibil la vanzare, clientului i se va rambursa doar diferenta dintre valoarea returului si pretul noului produs (sau, dupa caz, va achita diferenta de bani). In cazul unui retur in magazin cu o valoare ce depaseste plafonul maximal pentru platile in numerar, plata se va face tot prin transfer bancar.

ECOSOLPAN. S.R.L.  poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii.

Pentru o relație corectă între vânzător și cumpărător, sunt prevăzute câteva situații în care returul nu este posibil, deoarece prima parte ar avea pierderi pe care nu și le-ar putea recupera. Între aceste situații se numără următoarele:

Achiziționarea unor produse personalizate după dorința cumpărătorului, cu specificații diferite față de obiectele de serie obișnuite;

Achiziționarea unor produse sigilate, care prin folosință nu mai sunt în această stare și nu mai pot fi folosite din nou din motive ce țin de igienă sau de protecția sănătății;

Produse care după cumpărare au fost amestecate cu alte elemente și care sunt inseparabile;

Prestările de servicii încheiate în condițiile în care consumatorul declară anterior că știe că nu are dreptul la retragere;

Achiziționarea unor produse cu preț fluctuant, ce nu poate fi controlat de vânzător;

Achizițiile făcute în cadrul unei licitații;

Achiziția unor ziare periodice sau reviste;

Înregistrări video sau audio desigilate după livrare;

Programe informatice pe suport fizic, ce nu mai au sigiliul intact;

Achiziționarea de conținut digital livrat online în condițiile în care consumatorul a confirmat că renunță de dreptul la retragere;

Produsele care expiră rapid, iar la retur nu ar mai putea fi revândute altor cumpărători;

Achiziționarea unor servicii de cazare în scop de agrement atunci când în contract se prevede o anumită perioadă exactă de executare.

            Situații în care returnarea produselor nu este posibilă

Pentru o relație corectă între vânzător și cumpărător, sunt prevăzute câteva situații în care returul nu este posibil, deoarece prima parte ar avea pierderi pe care nu și le-ar putea recupera. Între aceste situații se numără următoarele:

·         Achiziționarea unor produse personalizate după dorința cumpărătorului, cu specificații diferite față de obiectele de serie obișnuite;

·         Achiziționarea unor produse sigilate, care prin folosință nu mai sunt în această stare și nu mai pot fi folosite din nou din motive ce țin de igienă sau de protecția sănătății;

·         Produse care după cumpărare au fost amestecate cu alte elemente și care sunt inseparabile;

·         Prestările de servicii încheiate în condițiile în care consumatorul declară anterior că știe că nu are dreptul la retragere;

·         Achiziționarea unor produse cu preț fluctuant, ce nu poate fi controlat de vânzător;

·         Achizițiile făcute în cadrul unei licitații;

·         Achiziția unor ziare periodice sau reviste;

·         Înregistrări video sau audio desigilate după livrare;

·         Programe informatice pe suport fizic, ce nu mai au sigiliul intact;

·         Achiziționarea de conținut digital livrat online în condițiile în care consumatorul a confirmat că renunță de dreptul la retragere;

·         Produsele care expiră rapid, iar la retur nu ar mai putea fi revândute altor cumpărători;

·         Achiziționarea unor servicii de cazare în scop de agrement atunci când în contract se prevede o anumită perioadă exactă de executare.